Mette Katinka Tveit Saltvedt har tatt to fagskoleutdanninger hos AOF Fagskolen

Hun har tatt to fagskoleutdanninger hos AOF Fagskolen, både Ernæring i Pleie og omsorgstjenester og Veiledning av lærlinger.

Mette Katinka Tveit Saltvedt har tatt to fagskoleutdanninger hos AOF Fagskolen, både Ernæring i Pleie og omsorgstjenester og Veiledning av lærlinger.

Mette fikk kjennskap til AOF Fagskolen via familie og venner som hadde tatt videreutdanning der tidligere.

– Når jeg på lokalradioen hørte det skulle starte en utdanning som var relevant for min yrkesutdanning måtte jeg inn på AOF Fagskolens nettsider for å lese mer om utdanningen.

– Da jeg senere ønsket å ta studie «Veiledning av lærlinger», var det fordi jeg visste at AOF Fagskolen tilbydde utdanningen og jeg hadde kun gode erfaringer fra tidligere studier der.

Det man tilegner seg i klasserommet den ene kvelden, kan tas i bruk allerede neste arbeidsdag

– Begge utdanningene har vært veldig spennende og tett knyttet opp til praksis. Min erfaring er at det en tilegner seg i klasserommet den ene kvelden, kan en ta i bruk allerede neste arbeidsdag. AOF har dyktige forelesere med spisskompetanse på sitt område og undervisningen i klasserommet gir rom for gode diskusjoner og erfaringsdeling med de andre studentene.

Fulltidsjobb ved siden av studiene

– Utdanningen lar seg fint kombinere med en fulltids stilling. Selv om det i perioder er hektisk å sjonglere jobb, deltidsstudier og familieliv, er det en utrolig mestringsfølelse når en står med vitnemål i hånden. Det er vel verdt prioriteringen og noe jeg er glad for at jeg har gjort! Personlig var mitt mål med utdanningen å få mer kompetanse i mitt fag. En høyere yrkesfaglig utdanning vil også gjøre meg som arbeidstaker mer attraktiv for arbeidsgiver, sier Mette.

Anbefaler fagskoleutdanning hos AOF Fagskolen

– Jeg opplever AOF som gode på fagskoleutdanninger, spesielt innen helse og oppvekstfag. Så jeg kan absolutt anbefale AOF Fagskolen og de videreutdanningene jeg har tatt til andre. I tillegg til å sitte igjen med en høyere yrkesfaglig utdanning og studiepoeng, så sitter en også igjen med ett stort nettverk i fagfeltet sitt.